Aquesta samarreta es pot dur ací, a Castelló, però mola més dur-la fora. En un bar de Vigo, per exemple, i que algú es fixe en ella i et pregunte que si t'agraden les magdalenes i tu li contes que no, que la Magdalena és la festa de Castelló i que li tens molt afecte; ell et pregunta que què són les colles i tu li dius que són uns locals que lloguem els grups d'amics i en els quals rebem a més amics i a més amics d'amics i en els quals ens passem 9 dies de festa; llavors ell et pregunta que què és una mascletà i tu li contestes que és un terratremol emocional i incomprensible que et retrona entre els ossos i et recorre les venes; i el rotllo i canya? i tu va i el cantes, almenys el principi.
Llavors és quan s'interessa per la gaiata i tu li contes que és "un esclat de llum sense foc ni fum" i ell no entén res; i clar, li podries explicar alló del Castel Vell, alló de la baixada a la Plana, els gaiatos i els fanals... però estem en el segle XXI, traus el teu iPhone, escrius "gaiata" en google i ix açò. El gallec (o el basc, o madrileny, o andalús... allà on estigues) obri els ulls com plats, es recolza en el teu muscle i et convida a una cervesa. Has fet un nou amic i si el convides a Magdalena i accepta, ell també la durà en el cor per molt de temps.
Esta camiseta se puede llevar aquí, en Castellón, pero mola más llevarla fuera. En un bar de Vigo, por ejemplo, y que alguien se fije en ella y te pregunte que si te gustan las madalenas y tú le cuentas que no, que la Magdalena es la fiesta de Castellón y que le tienes mucho cariño; él te pregunta que qué son las collas y tú le dices que son unos locales que alquilamos los grupos de amigos y en los que recibimos a más amigos y a más amigos de amigos y en los que nos pasamos 9 días de fiesta; entonces él te pregunta que qué es una mascletà y tú le contestas que es un teromoto emocional e incomprensible que te retumba entre los huesos y te recorre las venas; ¿y el rotllo i canya? y tú se la cantas, al menos el principio.
Entonces es cuando se interesa por la gaiata y tú le cuentas que es "un esclat de llum sense foc ni fum" y él no lo entiende; y claro, le podrías explicar lo del Castell Vell, lo de la bajada a la Plana, lo de los gaiatos y los faroles... pero estamos en el siglo XXI y sacas tu iPhone, pones "gaiata" en google y sale esto. El gallego (o el vasco, o madrileño, o andaluz... donde quiera que estés) abre los ojos como platos, se apoya en tu hombro y te invita a una cerveza. Has hecho un nuevo amigo y si le invitas a Magdalena y acepta, él también la llevará en el corazón.